Centar za monitoring i istraživanje (CeMI) registrovao je 84 validne prijave građana putem aplikacije Zdravo zdravstvo, saopštili su iz te organizacije, ukazujući da zdravstvene ustanove uglavnom ne poštuju vremenski rok za odgovaranje na žalbe koje im proslijeđuju.
Iz CeMI-ja su naveli da je najviše prijava građana stiglo iz Podgorice – 48, Bara – devet i iz Kotora – osam.
„Kada je riječ o kategoriji na koju se prijave odnose, najviše ih ima u kategoriji Kršenje prava pacijenata – 19 i Pozitivan primjer – 19, zatim Dugo čekanje na zdravstvenu uslugu – 18 i Ostalo – 17“, kaže se u saopštenju CeMI-ja.
Kako su upozorili iz te organizacije, zdravstvene ustanove uglavnom ne poštuju vremenski rok za odgovaranje na žalbe koji je tri dana, „već je prosječno vrijeme odgovora sedam dana“.
„Isto tako, odgovori su uglavnom opšti, odnosno ne daju konkretan odgovor na žalbu (npr. “direktor je obaviješten”, “preduzete su sve mjere za rješavanje problema”, “pozovite naš call centar za zakazivanje”, itd)“, ukazali su iz CeMI-ja.
U poslednje vrijeme, kako su naveli, najviše prijava se odnosi na Dugo čekanje i na Kršenje prava pacijenata.
„Najupečatljivija prijava se odnosi na potencijalni slučaj korupcije u Opštoj bolnici Kotor. Naime, kroz anonimnu prijavu doveden je u pitanje način saradnje Opšte bolnice Kotor sa agencijom koja vrši usluge naplaćivanja usluga strancima u sklopu bolnice. Odgovor koji smo dobili obrazlaže ove navode time da je sklopljen ugovor o saradnji između bolnice i agencije u cilju pružanja boljeg kvaliteta usluga, i da je sporazum dobio saglasnost od strane Ministarstva zdravlja“, kazali su iz CeMI-ja.
Iz te organizacije su pozvali sve građane da besplatno preuzmu aplikaciju Zdravo zdravstvo putem Google play store-a ili veb sajta www.zdravozdravstvo.me, koja će im omogućiti da anonimno prijave kršenja prava pacijenata.